onsdag 4 september 2013

Hej Intro-gruppen!

Idag övade vi mycket uttal igen.

Ni kämpar på bra med svenskans vokaler.


Här kommer  en sång med alfabetet:

alfabetssång


Kom ihåg:

Här kan ni öva på hur man uttalar bokstäverna!
Här kan ni öva på långa och korta vokaler!
Här kan ni öva på bokstäver!
Här kan ni öva på vokaler!

 
 Kommer ni ihåg hur man hälsar och säger "hej då"?

Härhär och här kan ni öva på hälsningsfraser!
Härhär och här kan ni öva på hur man säger hej då!


Vi ses imorgon!

/ Tove

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar