Hej!
Idag är det måndag igen!
Ni läste en text för barn som hette "Amiralen som tappade sandalen". Det var en text som
rimmade. Det är en jättebra språkträning.
Vi jobbade också med lite ordföljd.
Kom ihåg att verbet alltid kommer på position 2 (Jag lyssnar på musik på
kvällen./På kvällen lyssnar jag på musik.) utom i ja/nej-frågor.
Vi läste texten
"Renates dag" i Rivstart.
Kom ihåg att träna på webbövningarna:
www.nok.se/rivstart
Vi ses imorgon!
/ Tove
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar