måndag 9 september 2013

måndag den 9/9


Hej!

Idag är det måndag igen!

Ni läste en text för barn som hette "Amiralen som tappade sandalen". Det var en text som rimmade. Det är en jättebra språkträning.

Vi jobbade också med lite ordföljd.
  
Kom ihåg att verbet alltid kommer på position 2 (Jag lyssnar på musik på kvällen./På kvällen lyssnar jag på musik.) utom i ja/nej-frågor.


Vi läste texten "Renates dag" i Rivstart. 

Kom ihåg att träna på webbövningarna: www.nok.se/rivstart


Vi ses imorgon!


/ Tove


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar