Hej allihopa!
Vad roligt att vår lilla intro-grupp har blivit större! :-)
Idag bestod lektionen till största delen av presentation. Vi presenterade oss för varandra.
Tillsammans representerar vi nu länderna Kina, Indien, Tunisien, Brasilien, Iran och Sverige.
Vi tränade på svenskans vokaler.
A O U Å
E I Y Ä Ö
Här kan ni öva på hur man uttalar bokstäverna!
Här kan ni öva på långa och korta vokaler!
Här kan ni öva på bokstäver!
Här kan ni öva på vokaler!
Jag ser fram emot att se er imorgon igen!
Obs! Imorgon kommer president Obama till Stockholm. Det innebär stora förändringar i trafiken. Det är bra att vara ute i god tid.
Ett tips är att titta på Sl:s hemsida.
Trafikinformation under Obamas besök
/ Tove
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar