Hej!
Idag arbetade ni med med året. Ni arbetade på sid. 16-18 i Introhäftet.
Läxa till i morgon är att repetera året. Ni ska kunna skriva, uttala och förstå vad orden betyder.
Övningar på internet:
Här kan ni öva på uttalet av årstider och månader.
Här kan ni öva på uttalet av veckodagarna.
Vad är det för dag i dag? Lyssna på ord.
Vad är det för dag i dag? Välj rätt ord.
Öva ord - veckans dagar
Öva ord - veckans dagar 2
Öva ord - veckans dagar 3
Vi ses i morgon! Då ska vi repetera lektion 1-3 och arbeta med datum, Introhäftets sid. 20-21.
/Philippa
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar