tisdag 21 maj 2013

Träna pronomen, verb och ordföljd på internet!

Idag har vi arbetat med pronomen, personliga pronomen:

jag (ja)
du
han/hon
den/det

vi
ni
de (dåmm)

Vill du träna mer på pronomen?
Personliga pronomen - lyssna
Personliga pronomen - skriv
Personliga pronomen - skriv

Vi har också tränat på verb. Man kan sjunga om verb också!



Kom ihåg att verbet alltid kommer på position 2 (Jag lyssnar på musik på kvällen./På kvällen lyssnar jag på musik.) utom i ja/nej-frågor.

Vill du träna mer på verb?

Här kan ni träna på verb!
Här kan ni också träna på verb!



Bra jobbat! Vi ses i morgon!

Hälsningar
Philippa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar