onsdag 15 maj 2013

Lektion 2

Hej mina nya och gamla vänner!

Vi hade lektion 2 i förmiddags. Det var roligt att träffa er!

I går arbetade ni med hälsningsfraser (Introhäftet sidan 5) och alfabetet (Introhäftet sidan 4).
I dag har vi repeterat alfabetet och arbetat med siffor (sid. 6) och vädret (sid. 19).

Ni har i läxa att repetera alfabetet, siffror och vädret hemma. Ni ska också kunna alfabetet och vilka bokstäver som är vokaler (a, o, u, å, e, i, y, ä, ö) och vilka som är konsonanter. Ni måste öva på uttalet.

Här kan ni öva på hur man uttalar bokstäverna!
Här kan ni öva på långa och korta vokaler!
Här kan ni öva på bokstäver!
Här kan ni öva på vokaler!

Härhär och här kan ni öva på hälsningsfraser!
Härhär och här kan ni öva på hur man säger hej då!

Träna siffror på datorn!
Här kan du öva på siffrornas uttal!
-Vilken siffra? - Träna här!
Läs siffror!
Skriv siffran!
Skriv siffran med bokstäver!

Vi ses i morgon!

Hej då!

/Philippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar