måndag 26 augusti 2013

Hej allihopa!

Hoppas att ni hade en trevlig helg. Det var roligt att se er i klassrummet igen efter helgen.

Idag startade ni med arbetet i Rivstart.

Ni lärde er verbets position i huvudsatser. (Obs! Ja/nej-frågor)

Ni använde personliga pronomen, han/hon.

Ni lärde er positionen för satsadverbet "inte" i huvudsatser.

Till sist visade jag er dataövningarna till Rivstart.



Imorgon fortsätter vi i boken.



 Vänliga hälsningar / Tove


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar