Hej allihopa!
Hoppas att ni hade en trevlig helg. Det var roligt att se er i klassrummet igen efter helgen.
Idag startade ni med arbetet i Rivstart.
Ni lärde er verbets position i huvudsatser. (Obs! Ja/nej-frågor)
Ni använde personliga pronomen, han/hon.
Ni lärde er positionen för satsadverbet "inte" i huvudsatser.
Till sist visade jag er dataövningarna till Rivstart.
Imorgon fortsätter vi i boken.
Vänliga hälsningar / Tove
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar