Välkomna alla elever!
Det var roligt att träffa er allihopa.
Hoppas att ni kommer att trivas bra på Sfi.
Idag repeterade ni era presentationer.
Hoppas ni känner att ni med några lättare fraser kan berätta lite kort om er själva.
T ex (= till exempel) som följande fraser:
"Jag heter (namn)....
Jag kommer ifrån (land) .....
Jag talar (språk)......
Jag kom till Sverige (när du anlände)......"
Ni lärde er också alfabetet och vokalerna.
Vi tränade på hur bokstäverna uttalas.
Här kan ni öva på hur man uttalar bokstäverna!
Här kan ni öva på långa och korta vokaler!
Här kan ni öva på bokstäver!
Här kan ni öva på vokaler!
Vi ses imorgon!
/Tove
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar