torsdag 22 augusti 2013

Torsdag med uttal




Hej igen!

Idag kämpade ni på bra med uttalet!

Det är inte alltid så lätt med svenskans långa och korta vokaler.

Fortsätt öva varje dag. Överdriv de långa vokalerna.



Här kan ni öva på hur man uttalar bokstäverna!
Här kan ni öva på långa och korta vokaler!
Här kan ni öva på bokstäver!
Här kan ni öva på vokaler!



Ni fick också lära er om vädret.










Repetera gärna hälsningsfraserna från onsdagens lektion:

Härhär och här kan ni öva på hälsningsfraser!
Härhär och här kan ni öva på hur man säger hej då!


   Hej då!    / Tove

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar