Hej igen!
Idag kämpade ni på bra med uttalet!
Det är inte alltid så lätt med svenskans långa och korta vokaler.
Fortsätt öva varje dag. Överdriv de långa vokalerna.
Här kan ni öva på hur man uttalar bokstäverna!
Här kan ni öva på långa och korta vokaler!
Här kan ni öva på bokstäver!
Här kan ni öva på vokaler!
Ni fick också lära er om vädret.
Repetera gärna hälsningsfraserna från onsdagens lektion:
Här, här och här kan ni öva på hälsningsfraser!
Här, här och här kan ni öva på hur man säger hej då!
Hej då! / Tove
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar