tisdag 4 juni 2013


Hej!

Idag hade ni lektion med Philippa.

Lektionen handlade om väder.

 Läxa till måndag den 10 juni:

Repetera vädret.

Vad är det för väder i dag? (Introhäftet sid. 19) Ni ska kunna uttala och skriva meningarna.

1) Det är molnigt. = Det är mulet.
2) Det är blåsigt. = Det blåser.
3) Det är regnigt. = Det regnar.
4) Det är soligt. = Solen skiner.
5) Det är snöigt. = Det snöar.


Vill du lära dig fler väderord?
Det kan du göra här!


Imorgon (onsdag den 5 juni) spelar vi brännboll i Hagaparken. Torsdag och fredag är lediga dagar.

Hälsningar      
                       / Tove

1 kommentar:

  1. Du är ju redan ett bloggproffs! Vad duktig du är! Heja dig och välkommen till intro. Jag tror att du kommer att trivas fint.

    /Philippa

    SvaraRadera