tisdag 4 juni 2013
Hej!
Idag hade ni lektion med Philippa.
Lektionen handlade om väder.
Läxa till måndag den 10 juni:
Repetera vädret.
Vad är det för väder i dag? (Introhäftet sid. 19) Ni ska kunna uttala och skriva meningarna.
1) Det är molnigt. = Det är mulet.
2) Det är blåsigt. = Det blåser.
3) Det är regnigt. = Det regnar.
4) Det är soligt. = Solen skiner.
5) Det är snöigt. = Det snöar.
Vill du lära dig fler väderord?
Det kan du göra här!
Imorgon (onsdag den 5 juni) spelar vi brännboll i Hagaparken. Torsdag och fredag är lediga dagar.
Hälsningar
/ Tove
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Du är ju redan ett bloggproffs! Vad duktig du är! Heja dig och välkommen till intro. Jag tror att du kommer att trivas fint.
SvaraRadera/Philippa