fredag 14 december 2012

Fredagen den 14 december 2012

God kväll, 

På lektionen repeterade vi frågeord och frågeordsfrågor (Introhäftet sid. 10-13). Vi lärde oss också Ja/Nej-frågor, t.ex. Studerar du svenska? och Bor du i Nacka?. Läxa till på måndag är Introhäftet sid. 13-15. 

Vi tränade också på ordföljd på internet. Vill du träna mer hemma?
Här kan ni träna på frågeord!

Trevlig helg!

/Philippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar