På lektionen repeterade vi frågeord och frågeordsfrågor (Introhäftet sid. 10-13). Vi lärde oss också Ja/Nej-frågor, t.ex. Studerar du svenska? och Bor du i Nacka?. Läxa till på måndag är Introhäftet sid. 13-15.
Vi tränade också på ordföljd på internet. Vill du träna mer hemma?
Här kan ni träna på frågeord!
Trevlig helg!
/Philippa
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar