tisdag 11 december 2012

Tisdagen den 11 december 2012

Hej!

Idag kom nya Intro-elever till gruppen. Välkomna!
Vi arbetade med personliga pronomen (Introhäftet sid. 8) och med vanliga verb (sid. 9). Läxa till i morgon är att repetera sid. 8 och 9.


Här kan ni träna på internet:

Här kan ni lyssna på personliga pronomen!
Här kan ni skriva personliga pronomen!
Här kan ni träna på hon/han!
Här kan ni också träna på personliga pronomen!
Här kan ni också träna på personliga pronomen!

Här kan ni träna på verb!
Här kan ni också träna på verb!

I morgon har ni en vikarie och på torsdag, den 13/12 ska ni fira Lucia. Då börjar ni kl. 11.00. Ta gärna med er en kaka. Alla elever och lärare ska fika tillsammans och lyssna på Luciasånger. Vi har ingen vanlig lektion på torsdag. På fredag är det lektion som vanligt kl. 10.30 i Stjärnan.

Hälsningar
Philippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar