måndag 17 december 2012

Måndagen den 17 december 2012


Hej mina vänner!

Vi arbetade med alfabetet i dag (Introhäftet sidan 4).
Ni har i läxa att arbeta med alfabetet hemma.  Ni ska kunna alfabetet och vilka bokstäver som är vokaler (a, o, u, å, e, i, y, ä, ö) och vilka som är konsonanter. Ni måste öva på uttalet.

Här kan ni öva på hur man uttalar bokstäverna!
Här kan ni öva på vilka bokstäver som är vokaler!
Här kan ni öva på alfabetisk ordning!
Här kan ni öva på olika vokaler!

I morgon har vi diktamen. Jag läser bokstäver och ni skriver!

Trevlig kväll!

/Philippa

Obs! På onsdag den 19/12 är skolan stängd. Då har vi ingen lektion!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar