onsdag 6 februari 2013

Lektion 2 - torsdagen den 6 februari 2013


Hej!

Idag repeterade vi alfabetet och hälsningsfraser.
Vi arbetade också med siffror (Introhäftet sidan 6).

Läxa till i morgon (torsdag) är siffror (Introhäftet sidan 6-7). Ni ska kunna räkna till ett hundra på svenska och skriva siffrorna med bokstäver på svenska.

Träna siffror på datorn!
Här kan du öva på siffrornas uttal!
-Vilken siffra? - Träna här!
Läs siffror!
Skriv siffran!
Skriv siffran med bokstäver!

Ha det bra! Vi ses i morgon!

Hälsningar
Philippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar