torsdag 21 februari 2013

Lektion 2 - torsdagen den 21 februari 2013


Hej!

Idag repeterade vi alfabetet och hälsningsfraser.
Vi arbetade också med siffror (Introhäftet sidan 6).

Läxa till i morgon (fredag) är siffror. Ni ska kunna räkna till ett hundra på svenska och skriva siffrorna med bokstäver på svenska.

Träna siffror på datorn!
Här kan du öva på siffrornas uttal!
-Vilken siffra? - Träna här!
Läs siffror!
Skriv siffran!
Skriv siffran med bokstäver!

Ha det bra! Vi ses i morgon!

Hälsningar
Philippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar