onsdag 9 januari 2013

Lektion 1 - tisdagen den 8 januari 2013

Hej mina vänner!

Vi hade lektion 1 i förmiddags. Det var roligt att träffa er!
Vi arbetade med hälsningsfraser (Introhäftet sidan 5) och alfabetet (Introhäftet sidan 4).
Ni har i läxa att arbeta med hälsningsfraser och alfabetet hemma. Ni ska kunna uttala, skriva och förstå vad hälsningsfraserna betyder. Ni ska också kunna alfabetet och vilka bokstäver som är vokaler (a, o, u, å, e, i, y, ä, ö) och vilka som är konsonanter. Ni måste öva på uttalet.

Här kan ni öva på hur man uttalar bokstäverna!
Här kan ni öva på vilka bokstäver som är vokaler!
Här kan ni öva på alfabetisk ordning!
Här kan ni öva på olika vokaler!

Härhär och här kan ni öva på hälsningsfraser!
Härhär och här kan ni öva på hur man säger hej då!

Vi ses i morgon!

Hej då!

/Philippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar