Hej mina vänner!
Jag hoppas att ni har haft en bra tisdag! Det har jag! Nu har jag gjort läxor med mina barn.
På lektionen repeterade vi datum (ordningstal) och klockan.
Övningar på internet:
Här och
här kan du lyssna på uttalet av klockfraser.
Här och
här och
här (kapitel 3 - klockan) kan du öva på klockan.
Läxa till i morgon är att repetera datum och klockan. "Hej då Introhäftet!" :)
Vi ses i morgon!
Hälsningar
Philippa
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar