söndag 27 januari 2013

Lektion 4 - fredagen den 25 januari 2013

Hej!

Förlåt att jag inte har skrivit till er! Jag är sjuk! :( Jag har haft feber, ont i halsen, ont i huvudet och hostat. Det har varit en väldigt tråkig helg. Jag har legat i sängen nästan hela tiden.

I fredags arbetade vi med året och datum.


Övningar på internet:

Här kan du lyssna på hur man uttalar ordningstal!
Här kan ni öva på uttalet av årstider och månader.

Här kan ni öva på uttalet av veckodagarna.

På måndag ska ni repetera datum och ni ska också arbeta med klockan. Läxa till måndag är Introhäftet sid. 16, 17, 18, 20 & 21. Ni får en vikarie i morgon. Han heter Christopher. Jag hoppas att vi ses på tisdag.

Trevlig kväll!

/Philippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar