Hej mina vänner!
Jag hoppas att ni har haft en bra måndag! Det har jag!
På lektionen repeterade vi vädret. Vi hade springdiktamen! Sedan arbetade vi med klockan.
Övningar på internet:
Här kan du lyssna på uttalet av veckodagar, månader och datum.
Här och här kan du lyssna på uttalet av klockfraser.
Här och här och här (kapitel 3 - klockan) kan du öva på klockan.
Glöm inte att ni har prov på onsdag. Ni kan träna på sid. 4-8, 16-21.
Vi ses i morgon!
Hälsningar
Philippa
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar