torsdag 24 januari 2013
Lektion 3 - torsdagen den 24 januari 2013
Hej,
I dag repeterade vi siffror och arbetade med vädret .
Läxa till i morgon är: Vad är det för väder i dag? (Introhäftet sid. 19) Ni ska kunna uttala och skriva meningarna.
1) Det är molnigt. = Det är mulet.
2) Det är blåsigt. = Det blåser.
3) Det är regnigt. = Det regnar.
4) Det är soligt. = Solen skiner.
5) Det är snöigt. = Det snöar.
Läxa till i morgon är också året - ordlista.
Vill du lära dig fler väderord?
Det kan du göra här!
Vi ses i morgon! Då är det fredag! :o)
Hälsningar
Philippa
Etiketter:
Lektion 3
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar