torsdag 24 januari 2013

Lektion 3 - torsdagen den 24 januari 2013


Hej,

I dag  repeterade vi siffror och arbetade med vädret .

Läxa till i morgon är: Vad är det för väder i dag? (Introhäftet sid. 19) Ni ska kunna uttala och skriva meningarna.

1) Det är molnigt. = Det är mulet.
2) Det är blåsigt. = Det blåser.
3) Det är regnigt. = Det regnar.
4) Det är soligt. = Solen skiner.
5) Det är snöigt. = Det snöar.

Läxa till i morgon är också året - ordlista.

Vill du lära dig fler väderord?
Det kan du göra här!

Vi ses i morgon! Då är det fredag! :o)

Hälsningar
Philippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar