onsdag 6 mars 2013

2013-03-06

Hej!

Farida började lektionen med att repetera substantiv. Vill du ha en snabbrepetition?

Idag arbetade vi med pronomen, personliga pronomen:

jag (ja)
du
han/hon
den/det

vi
ni
de (dåmm)

Vill du träna mer på pronomen?
Personliga pronomen - lyssna
Personliga pronomen - skriv
Personliga pronomen - skriv

Igår arbetade mina nya elever med Farida. Ni arbetade med alfabetet och med vanliga fraser. Ni som kan engelska kan titta här!
Vi ses i morgon! Då fortsätter vi med verb!

Hälsningar
Philippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar