Hej!
I dag var vi en mycket liten grupp, bara tre elever och en lärare! Jag hoppas att mina gamla elever har haft det bra i sina nya grupper!
Vi arbetade med frågor i dag.
Det finns två olika typer av frågor:
1) Frågeordsfrågor, exempel: - Vad heter du? - Jag heter Philippa.
2) Ja/Nej-frågor, exempel: - Bor du i Solna? - Ja/Nej!
Läxa till i morgon är frågeorden: vad, var, vem, när, hur och varför.
I morgon ska vi också arbeta med frågor i klassrummet och på datorerna!
Vi ses i morgon!
Hälsning
Philippa
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar