Snart är det fredag! :) Det måste vi fira med en sång, en grammatiksång, en verbsång!
Idag arbetade vi med verb och med ordföljd. Vi sade att verbet alltid kommer på plats 2 (Du sover nu/Nu sover du) utom i ja/nej-frågor. Då kommer verbet först (Sover du?)
Vill du träna mer på verb?
Här kan ni träna på verb!
Här kan ni också träna på verb!
Vill du lära dig ännu mer om verb? Då kan du titta här:
Sov sött! Vi ses i morgon!
Hälsningar
Philippa
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar