onsdag 20 mars 2013

Hej!

Idag var det bara två elever på lektionen! :(
Vi arbetade med alfabetet (Introhäftet sidan 4).
Ni har i läxa att arbeta med alfabetet hemma.  Ni ska kunna alfabetet och vilka bokstäver som är vokaler (a, o, u, å, e, i, y, ä, ö) och vilka som är konsonanter. Ni måste öva på uttalet.

Här kan ni öva på hur man uttalar bokstäverna!
Här kan ni öva på vilka bokstäver som är vokaler!
Här kan ni öva på alfabetisk ordning!
Här kan ni öva på olika vokaler!

Sjung alfabetet! :)


Vi ses i morgon!

Hej då!

/Philippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar