Hej mina nya och gamla vänner!
Vi hade lektion 1 i förmiddags. Det var roligt att träffa er!
Vi arbetade med hälsningsfraser (Introhäftet sidan 5).
Vi tittade på den här filmen:
Ni har i läxa att arbeta med hälsningsfraser hemma. Ni ska kunna uttala, skriva och förstå vad hälsningsfraserna betyder.
Här, här och här kan ni öva på hälsningsfraser!
Här, här och här kan ni öva på hur man säger hej då!
Vi ses i morgon!
Hej då!
/Philippa
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar