onsdag 3 oktober 2012

Lektion 2 - torsdagen den 18 oktober 2012

Hej!

Idag var det mulet och det regnade! :o(
Ni arbetade med Edgar. Ni repeterade alfabetet och hälsningsfraser.
Ni arbetade också med siffror (Introhäftet sidan 6) och med vädret (Introhäftet sidan 19).

Läxa till i morgon (torsdag) är siffror (Introhäftet sidan 6-7). Ni ska kunna räkna på svenska och skriva siffrorna med bokstäver på svenska. Ni har också vädret (sidan 19) i läxa. Ni ska kunna prata och skriva om vädret.

Träna siffror på datorn!
Här kan du öva på siffrornas uttal!
-Vilken siffra? - Träna här!
Läs siffror!
Skriv siffran!
Skriv siffran med bokstäver!

Trevlig kväll! Vi ses i morgon!

Hälsningar
Philippa


Solen skiner kanske i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar