Hej mina vänner!
Jag hoppas att ni har haft en bra måndag! Det har jag! Nu har jag ätit en god middag med min familj.
På lektionen repeterade vi datum (ordningstal) och kalenderord. Sedan arbetade vi med klockan.
Övningar på internet:
Här kan du lyssna på uttalet av veckodagar, månader och datum.
Här och här kan du lyssna på uttalet av klockfraser.
Här och här och här (kapitel 3 - klockan) kan du öva på klockan.
Glöm inte att ni har prov i morgon. Ni kan träna på sid. 4-8, 16-21.
Vi ses i morgon!
Hälsningar
Philippa
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar