torsdag 11 oktober 2012

Lektion 8 - torsdagen den 11 oktober 2012

Godkväll!

Nu har jag precis kommit hem från min yoga! Den är underbar! :o)
På lektionen repeterade vi frågor med frågeord t.ex. Vad heter din lärare? Vi arbetade också med ja/nej-frågor t.ex. Tränar du yoga? Vi pratade mycket om ordföljd. Tänk på verbets placering!

Vi gjorde övningar på internet. Vill du göra dem en gång till? 
Du hittar dem på www.digitalasparet.se eller kan du gå direkt hit!
Klicka på nivå C
Klicka på Rivstartboken
Gör övning ordföljd 1: frågor och svar i  kapitel 2
Gör övning frågeord i kapitel 3

Glöm inte att ta med kort på din familj i morgon!

Snart är det fredag! :o)

Mina barn och min kusins dotter
/Philippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar