Hej!
Hur mår ni? Jag hoppas att ni mår bra. Jag saknade mina intro-elever idag! Jag hade c-prov och ni hade lektion med Tove.
Ni arbetade med personliga pronomen (Introhäftet sid. 8), vanliga verb (sid. 9) och punkt och stor bokstav (sid. 15).
Läxa till i morgon är Introhäftet (sid. 9). Ni har mening 1-13 i diktamen. Diktamen betyder att jag läser och ni skriver.
Övningar på internet:
Här kan ni lyssna på personliga pronomen!
Här kan ni skriva personliga pronomen!
Här kan ni träna på hon/han!
Här kan ni också träna på personliga pronomen!
Här kan ni också träna på personliga pronomen!
Här kan ni träna på verb!
Här kan ni också träna på verb!
Vi ses i morgon!
Hälsningar
Philippa
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar