Hej!
Vi repeterade personliga pronomen och verb på lektionen. Sedan arbetade vi med frågeord, t.ex. Vad heter du? Hur mår du? Vart ska du gå? Vi arbetade med sid. 10, 11 och 12.
Läxa till i morgon är att repetera sid. 10-11. Läxa till i morgon är att göra sid. 12 och att skriva egna frågor på sid. 13.
Övningar på internet:
Här kan ni träna på frågeord!
Sov gott!
/Philippa
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar