Hej,
På lektionen repeterade vi siffror (Introhäftet sid. 6-7). Vi tränade på uttalet 1-100. Ni fick träna på att säga och skriva siffror. Ni tränade på tal och på telefonnummer. Vi pratade också om personnummer och om årtal.
Vi arbetade också med alfabetet (Introhäftet sid. 4). Vi tränade på uttalet. Vi tränade mycket på att uttala vokalerna: a, o, u, å, e, i, y, ä och ö. Ni fick träna på att säga och skriva bokstäver. Några elever bokstaverade sina namn. Ni var duktiga! :)
Läxa till i morgon: siffror och alfabetet.
Vill du träna mer? Du kan träna på internet!
Här kan ni öva på hur man uttalar bokstäverna!
Här kan ni öva på vilka bokstäver som är vokaler!
Här kan ni öva på alfabetisk ordning!
Här kan ni öva på olika vokaler!
Här kan du öva på siffrornas uttal!
-Vilken siffra? - Träna här!
Läs siffror!
Skriv siffran!
Skriv siffran med bokstäver!
Vi ses i morgon!
Hälsningar
Philippa
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar