torsdag 8 november 2012

Torsdagen den 8 november 2012

Hej!

Idag har vi arbetat med lektion 9. Vi har lärt oss många familjeord, t.ex. en mamma, en sambo och en svärfar. Vi pratade om att det finns olika ordgrupper, t.ex. substantiv, pronomen och verb. Substantiv kan stå i singular (en mamma, ett barn) och i plural (mammor, barn).
Vi arbetade med sid. 22-25 i introhäftet. Läxa till i morgon, fredag är sid. 22-26 i introhäftet. I morgon ska ni få berätta om era familjer. Ta gärna med er ett kort på er familj!

Här kan du öva på datorn:
Familjen - mamma och pappa
Familjen
Familjen och alla medlemmar
Familjeträd
Familjeträd: övning
Familjen: diktamen

Vi ses i morgon!

Hälsningar
Philippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar