Hej!
I dag hade ni två lärare i klassrummet: Philippa och Evali. Evali arbetar med små barn och hon är intresserad av hur jag arbetar med mina vuxna elever. Hon kommer till oss i morgon också. Vi arbetade med frågeord, t.ex. Vad heter du? Hur mår du? Vart ska du gå? Vi arbetade med sid. 10, 11 och 12.
Läxa till i morgon är att repetera sid. 10-12. Om du vill kan du skriva egna frågor på sid. 13. Glöm inte att du ska kunna läsa och skriva frågorna och svaren på sid. 12 (Skriv frågor till svaren!).
Övningar på internet:
Här kan ni träna på frågeord!
Sov gott!
/Philippa
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar