torsdag 15 november 2012

Lektion 3 - torsdagen den 15 november 2012

Hej,

I dag arbetade vi med vädret och med datum.

Läxa till i morgon är: Vad är det för väder i dag? (Introhäftet sid. 19) Ni ska kunna uttala och skriva meningarna.

1) Det är molnigt. = Det är mulet.
2) Det är blåsigt. = Det blåser.
3) Det är regnigt. = Det regnar.
4) Det är soligt. = Solen skiner.
5) Det är snöigt. = Det snöar.

Läxa till i morgon är också: Datum (Introhäftet sid. 20-21).

Vill du träna uttal hemma!
Här kan du lyssna på hur man uttalar ordningstal!

Vi ses i morgon! Då är det fredag! :o)

Hälsningar
Philippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar