Hej,
I dag arbetade vi med vädret och med datum.
Läxa till i morgon är: Vad är det för väder i dag? (Introhäftet sid. 19) Ni ska kunna uttala och skriva meningarna.
1) Det är molnigt. = Det är mulet.
2) Det är blåsigt. = Det blåser.
3) Det är regnigt. = Det regnar.
4) Det är soligt. = Solen skiner.
5) Det är snöigt. = Det snöar.
Läxa till i morgon är också: Datum (Introhäftet sid. 20-21).
Vill du träna uttal hemma!
Här kan du lyssna på hur man uttalar ordningstal!
Vi ses i morgon! Då är det fredag! :o)
Hälsningar
Philippa
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar