Hej alla nya och "gamla" intro-vänner!
Idag har vi presenterat oss för varandra (Jag heter Philippa. Jag bor i Nacka. Jag är gift med Joakim och vi har fyra barn...)
Sedan pratade vi om introkursen. Hur lång är den? Vad ska ni kunna?
Ni berättade för mig vad ni studerade förra veckan.
Till sist pratade vi om vädret (Introhäftet sid. 19) och året - ordlista (Introhäftet sid. 16).
Här kan du lyssna på uttalet av veckodagar, månader och datum!
Läxa till i morgon tisdag är: diktamen (sid. 19). Diktamen betyder att en person läser och en annan person skriver. Läxa till i morgon är också skrivövningen på sid. 16.
OBS!!! I morgon har vi specialschema! Vi har lektion 13.00-14.45 i Stjärnan.
Vi ses i morgon!
Hälsningar
Philippa
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar