tisdag 20 november 2012

Lektion 6 - tisdagen den 20 november 2012

Hej,

I dag har vi arbetat med personliga pronomen, vanliga verb och ordföljd (Introhäftet sid. 8-9).

Läxa till på torsdag är meningarna på sid. 9 (1-13). Ni ska kunna uttala och skriva dem. I morgon har vi inte lektion. Då studerar ni hemma!

Övningar på internet:

Här kan ni lyssna på personliga pronomen!
Här kan ni skriva personliga pronomen!
Här kan ni träna på hon/han!
Här kan ni också träna på personliga pronomen!
Här kan ni också träna på personliga pronomen!

Här kan ni träna på verb!
Här kan ni också träna på verb!

Vi ses på torsdag!
Hälsningar
Philippa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar